Zapraszamy wszystkich na naszą 1 wycieczkę rowerową w dn. 9 maja po porannych zajęciach ruchowych o godz. 10.15 jedziemy szlakiem jez. Ukiel. Trasa 20 km, pięknym szlakiem wokół jeziora, cały czas ścieżkami rowerowymi. Następna nasza wyprawa rowerowa 3 czerwca do rezerwatu Ostoja Bobrów na rzece Pasłęce.

Rozpoczęły się zajęcia ruchowe dla mieszkańców Olsztyna w ramach akcji Olsztyn aktywnie, na które zapraszamy wszystkich chętnych. Zajęcia odbywają się w Parku Jakubowym na dużym zieleńcu kolo krytych kortów tenisowych w każdy poniedziałek godz. 18.00, każdy wtorek godz. 17.30, każda środa godz. 18.00, każda niedziela godz. 8.00. Zajęcia otwarte, bezpłatne i dostępne dla wszystkich. W programie , który jest w zakładce Zajęcia, ćwiczenia z systemów Yogi, Miękkiego Ciała, tradycyjnych systemów Tai Chi i Chi kung, gimnastyka ogólnorozwojowa i prozdrowotna, gimnastyka funkcjonalna, ćwiczenia wzmacniające siłę, wydolność oddechową, krążeniowa i mięśniową, gimnastyka Paleo, trening kardio i trening budowania siły i kształtowania sylwetki. Wszystkie zajęcia ruchowe prowadzą instruktorzy Akademii Dla Zdrowia w Olsztynie.

Konto wpłat składek na realizację grupowych zakupów i innych wpłat na wspólne zamierzenia : Bank Inteligo PKO BP 50 1020 5558 1111 1123 4890 0014  Zdzisław Gudojć, Kwiecewo 26A.  Należy w tytule wpłaty zawsze wpisać : Składka na ............. imię i nazwisko . Na to konto nie wpłacamy składek za udział w zajęciach.

Zapraszam do zaglądania na nasz profil na Facebooku. Wystarczy wpisać Akademia Dla Zdrowia.

Podstawowe informacje o programie zajęć ruchowych w Akademii Ruchu Dla Zdrowia.

W Akademii w ramach Praktyki Ruchu Dla Zdrowia pracujemy z wieloma różnymi systemami ruchowymi. Wszystkie kształtują podstawę życia czyli witalność i żywotność. Żywotność to sprężystość i elastyczność ciała oraz wewnętrzna moc i wydolność naszych komórek i tkanek. Najpierw pracujemy z ciałem, więc te dwa aspekty są najważniejsze. Wszystkie nasze zajęcia temu służą. Wszystkie kształtują siłę wewnętrzną, wzmacniają kręgosłup i stawy oraz mięśnie, uelastyczniają i rozciągają ścięgna, przyczepy mięśniowe. Najwszechstronniej regenerują organizm ćwiczenia Tai Ki Kung, ćwiczenia wg systemu Kija Tai Chi Chuan, Chi Kung zdrowotny oraz ćwiczenia wzmacniające oparte na systemie Hatha Yogi , Pilates i gimnastyki PALEO. Z kolei Praktyka ćwiczeń Tai Chi Chuan rodziny Yang, a także stylu SanFeng z WuDang oraz TaiChi 56 Form Kija rodziny He bardzo dobrze usprawniają wewnętrzną konstrukcję ciała, wzmacniają wewnętrzną strukturę, wewnętrzną moc oraz elastyczność i miękkość ciała. Podstawą Praktyki systemów wewnętrznych NEI KUNG jest stary system Tai Ki Kung. Ponadto ćwiczymy gimnastyke funkcjonalną nasz zestaw Salamandra, ćwiczenia budowania siły i kształtowania sylwetki z ciężarkami wg naszego autorskiego programu i mamy także ćwiczenia wzmacniające wydolność oddechową oraz trening kardio dla zdrowia serca i mózgu.

Podstawowe zasady naszej Praktyki
1. Do naszej Akademii raz się przychodzi i nigdy nie odchodzi, jednym słowem każdy kto raz przyjdzie, ma już zawsze swoje miejsce.
2. Lepiej raz nie przyjść , niż raz przyjść ( na zajęcia ).
3. RSS - robimy Praktykę wszystkich ćwiczeń Rzetelnie, Systematycznie i Solidnie.
4. Uczymy się wytrwałości, spokoju, cierpliwości wg NORU - Nie Odpuszczaj, Nie Rezygnuj, Nie Uciekaj.
4. Nasza Praktyka to nie chwilowe lub krótkoterminowe terminowe kursy, są to stałe zajęcia dla każdego, w których każdy uczestnik ma swoje miejsce aż do końca Swojego Świata, są to zajęcia ruchowe wprowadzające uczestników w Praktykę wszystkich systemów spokojnie, powoli, gdzie nauka ćwiczeń jest realizowana na drodze ich systematycznego Praktykowania.

Czy w zajęciach RUCHU Dla Zdrowia mogą ćwiczyć wszyscy bez względu na wiek?
Tak, ćwiczenia są zróżnicowane, wszechstronne i działające całościowo na organizm. Wysiłek jest odczuwalny na początku praktyki tylko dla osób, które nie ruszały się wcale. A przecież w ilości umiarkowanej jest potrzebny dla każdego. W naszym Ośrodku nie ma podziałów na starszych i młodych, początkujących i zaawansowanych, wszyscy ćwiczą razem w jednej Praktyce. 

Jaki charakter mają ćwiczenia RUCHU Dla Zdrowia?
Praktyka oparta jest w całości na starych systemach Tai Chi, Praktyce indyjskiego systemu Hatha Yogi, ćwiczeniach treningu kardio i kształtowania sylwetki oraz gimnastki ruchu naturalnego i funkcjonalnego PALEO. Od wieków wykorzystywane są do zachowania zdrowia i przedłużania życia. Wykonujemy ćwiczenia wzmacniające, rozluźniające i relaksujące. W poniedziałki mamy zajęcia Tai Chi Chen i gimnastki ogólnosprawnościowej, w środy ćwiczymy różne style Tai Chi, łagodne wzmacniające i rozluźniające ćwiczenia ciała i umysłu oraz gimnastykę PALEO, w niedzielę ćwiczenia systemu Tai Ki Kung, kija Tai Chi wzmacniające stawy, nogi, narządy wewnętrzne, usprawniające ruchowo i rozciągające, w niedziele ćwiczenia wzmacniające wg różnych programów Hatha Yogi oraz treningi kardio i PALEO. Wszystkie zajęcia prowadzone są zgodnie z obowiązującymi przepisami o kulturze fizycznej i prowadzeniu rekreacji ruchowej przez instruktorów Ośrodka, pod kierunkiem Głównego Instruktora Zdzisława Gudojcia posiadającego państwowe uprawnienia instruktora sportu i kwalifikacje na poziomie mistrzowskim potwierdzone przez Polski Związek Wu-Shu.

Czy mogą brać udział w zajęciach także osoby chore?
Oczywiście, nawet jest to bardzo wskazane. Chory organizm to organizm osłabiony miejscowo lub całościowo. Żeby przywrócić mu zdrowie, należy go wzmacniać. Często uważamy, że jak już jesteśmy na coś chorzy lub niesprawni to wszelkie ćwiczenia są nie dla nas. Wtedy jesteśmy na chorobę skazani nie tylko słabością ciała, ale także słabością umysłu. Z chorobą nie zawsze trzeba walczyć, jak robi to nasza medycyna. Można ćwiczyć i wzmacniać organizm pod każdym względem, a on powoli odbudowuje swoje siły życiowe i sam wtedy radzi sobie coraz lepiej w funkcjonowaniu. Ćwiczenia wg systemów Tai Chi i Hatha Yogi a także gimnastyki innych systemów zawsze są polecane osobom chorym jako wspomagające w odzyskaniu zdrowia i żywotności.

Czy rzeczywiście tak jak można przeczytać ludzie ćwiczący ruch Dla Zdrowia żyją dłużej?
Najczęściej tak jest. Są to ćwiczenia tak wszechstronne, że regulują w organizmie bardzo wiele ważnych funkcji i wzmacniają go pod każdym względem. Taki organizm długo dobrze funkcjonuje. Ale to, że praktykujący ruch funkcjonalny długo żyją nie jest najważniejsze. Najważniejsze jest to, że w ciągu swojego życia są zdrowi, sprawni na ciele i umyśle i mogą sobie pozwolić na zrealizowanie w życiu wielu ciekawych pomysłów, planów i chęci. Mają energię do życia a ich organizm daje im pełne możliwości. 

Czy można brać udział w zajęciach z chorym kręgosłupem lub po zawale?
Tak oczywiście. Zawsze jednak trzeba to skonsultować z lekarzem. Z praktyki wiem, że lekarze są bardzo ostrożni w wydawaniu wskazań lub zaleceń do realizowania aktywności ruchowej i kierowania na ćwiczenia, gdyż boją się jakichkolwiek przeciążeń i kłopotów ze stanem zdrowia swoich pacjentów. Poza tym, nie znają ćwiczeń Tai Chi chińskich systemów, czy Hatha Yogi , oraz innych form gimnastyki ich metodyki, charakteru i pozytywnego wpływu. W praktyce systemu wzmacniającego Tai Ki Kung znajdują się ćwiczenia ,,9 małych niebios,, wzmacniające i regenerujące wszystkie 9 najważniejszych grup stawów, w tym także kręgosłupa. Z kolei ćwiczenia form ruchowych z kijem służą nie tylko wzmacnianiu układu ruchowego, ale także układów krążenia i oddechowego. Ćwiczenia Tai Chi budują elastyczność ciała i wewnętrzny spokój.